MORE ME

Palautumistaitojen ja stressinhallinnan keinojen lisäämisen valmennus, 

tutkittuun tietoon pohjautuvaa elämäntapahoitoa + terapeuttiset tehtävät yms...

Lisää sinua ja yhteyttä itseesi

More Me

= palautumisen ja stressihallinan taitoja - elämäntapa hoitoa

= pieniä mahdollisia muutoksia, keinoja, jotka tuovat heti helpotusta - vaikka ottaisit vain yhden pienen keinon käyttöösi ja toistaisit sitä, se auttaa <3

- itsen priorisointia, itsemyötätunnon, armollisuuden, hallinnan ja hyvän lisäämistä - millä  pienillä keinoin voit toteuttaa arjessasi näitä

- ravitsevaa ja energisoivaa ravintoa - mitä stressaavan tulisi huomioida + suolistovinkit hyvinvoivaan suolistoon (stressi aiheuttaa monelle vatsavaivoja)

- vireystilansäätelyn keinoja - mm. hengitysharjoittelua, mindfulnessia, kehon ja mielen rentoutusta + kehomieli yhteyden vahvistamista, luontoyhteyttä
- sopivanlainen lempeä liikunta auttaa palautumaan ja tukee unta, auttaa lisäämään kehonkuuntelun taitoa ja ymmärrystä lempeän liikunnan tärkeydestä elämässä jatkuvasti.

- terapeuttisia tehtäviä (stressiin erikoistuneen erikoislääkärin & psykoterapeutti opiskelijan tekemät)

- kehoa avaavaa energisoiva flow-movement aamuharjoitus + aamurutiinit

- rentouutta, rauhallisuutta ja palautumista lisäävä iltaharjoitus + iltarutiinit

- uni; laadukkaan ja riittävän unen tunnusmerkit, keinot ja vinkit

yms.

 

Toivon, että voin tarjota vinkkejä ja keinoja, joista poimit elämääsi sinulle sopivat, joilla sinä saat lisättyä pysyvästi arkeesi palautumista ja yhteyttä itsees.

 

 

Valmennusalustana laadukas verkkovalmennusalusta sekä livejä, kysymyksiä ja pohdintaa varten suljettu fb-ryhmä (luottamuksellinen). Ryhmässä tuen ja autan myös henkilökohtaisesti läpi valmennuksen.

 

Alusta on avoinna valmennuksen keston verran 8 viikkoa +4 vkoa tämän jälkeen, voit vielä käyttää koko materiaalia ja edetä omaa tahtia halutessasi.

SEURAAVA ALOITUS ma 12.4.2021 139€

ilmoittaudu tästä.

 

Saatavilla myös työyhteisöille - katso lisää työhyvinvoinnin sivulta ja laita viestiä.

 

VALMENNUKSEN SISÄLTÖÄ:

LESS STRESS
lisää hyvinvointia panostamalla lempeästi hyvinvoinnin kulmakiviin ja elämäntapoihin - sekä kehoon että mieleen. Ehkä juuri nyt on aika tehdä pientä muutosta <3 Jo vaikkapa 30sekunnin päivittäinen panostus auttaa. Tai 10min useammin viikossa - sun mahdollisuuksien mukaan - mä autan sua <3 

 

° PALAUTUMINEN: yöunen laadun parantaminen + rutiinien merkitys

° RAVITSEMUS: unen laadun parantaminen ravitsemuksella + energiaa + suoliston hyvinvointia

° LIIKUNTA: sopivalla tavalla auttaa hallitsemaan stressiä, lisäämään palautumista ja rentouttamaan kehoa, liikkuvuus flow -harjoitus

° MINDSET: mindfulness -harjoitus x 3, mikrotauot, kirjoitusharjoituksia, jokta suuntaavat ja ohjaavat sinua, hyödynnetään resilienssin ja posiitiivisen psykologian taitoja. 

MORE ME
panostamalla itseesi tuot hyvää oloa sinulle, lisäät hallinnan tunnetta ja vaikutat myös ympäristöösi

° PALAUTUMINEN: terapeuttiset tehtävät, rentouttava yin-joogan tyylinen -harjoitus

° RAVITSEMUS: hyvinvoinnin tukeminen, vaikuttaen suolistoon, hormoneihin, energiaan, palautumiseen yms.

° LIIKUNTA: peruskuntoilu auttaa jaksamaan arjessa, laskee leposykettä, tuo terveyttä ja luonto tekee hyvää mielelle - aivot virkistyvät ja mieliala kohenee.

° MINDSET: kehonkuvan ja itsevarmuuden vahvistusta pienin teoin, itsen arvostuksen lisääminen, itsemyötätunto, mindfulness -harjoituksia: ajatusten lempeä ohjaaminen, tietoista läsnäoloa lisäten ja kehon & mielen rentoutustaitoja opetellen/ vahvistaen.

 

Valmennuksessa yhteensä 3 liveä. Kaikki livet jäävät tallenteiksi, joten voit kuunnella ne milloin haluat tai palata myöhemmin halutessasi. Jos haluat, voit esittää kysymyksiä myös livessä tai sen jälkeen.

Ilmoittaudu heti mukaan laittamalla mulle viestiä tai s-postia .

Otan valmennukseen max 10 henkilöä. Voit maksaa osissa tai myöhemmin - kysy lisää.

Valmennus perustuu tutkittuun tietoon.

Toteutuuko arjessasi palautumisen tukeminen ja vireystilan säätely?

Huomiotko kokonaisuutta?

Onko vastaiskuja kiireelle, stressille ja suorittamiselle?

Elätkö myös tätä hetkeä?

Kuuletko kehoasi ja mieltäsi?

- Mindfulness tuo kykyä olla läsnä tässä hetkessä. Itsemyötätuntoa, hyväksyntää, tietoista läsnäoloa. Vastapainoa pitkittyneen stressin seurauksille, elämän kiireelle ja suorittamiselle. Lepoa mielelle ja keholle. Mindfulness-taitojen hyödyntäminen elämässä johtaa matalampaan stressitasoon, positiivisiin tunnekokemuksiin ja parempaan sopeutumiskykyyn. Se toimii oman ajattelun ja käyttäytymisen säätelijänänä.

- Palautuminen vaatii myös peruskuntoa, matalan tehon liikkumista. Jo yhdellä lyhyellä kävelyllä saa mieleen vireyttä ja uneen laatua. Saat ohjeistuksen, jolla lisäät palautumista ja parannat unen laatua.  

 

- Miltei joka kolmas suomalainen on väsynyt päivittäin/ lähes päivittäin. N. 25-30% työikäisistä tietää, ettei nuku tarpeeksi. Autan sua löytämään keinot, 
millä voisit huomioida riittävän unen toteutumisen tai panostaa laatuun - vähänkin voi riittää! enkinen stressi lisää unen tarvetta. Ja energiavaje heikentää -tästä puhun myös teille.

 

- Mindset tehtävät ohjaavat löytämään motivaatiosi ja suuntaamaan. Hallintaa kokonaisuuteen saat vaiheittaisella etenemisellä, jota voit tehdä halutessasi omaan tahtiisi.

Asiakkaiden antamaa palautetta kurssista:

" Valmennuksesta ja etenkin "stressitohtorin" tehtävistä sain vahvistuksen omille ajatuksilleni ja ymmärsin entistä paremmin, mihin suuntaan oli mentävä. Jatkossa ajattelin ottaa tavaksi mindsetin tekemisen tietyin väliajoin. Elämässäni on kokonaisuutena isoja haasteita, mutta viime ajat keskityin unen määrän ja laadun parantamiseen ja vireystilan laskemiseen. Valmennuksessa hyvää oli mindsetit ja se, että kannustit keskustelemaan ja avautumaan." 

                          - More Me valmennuksen asiakas

 

Valmennuksen aikana tehtyjen kartoitusten mukaan valmennettavan unen määrä ja laatu parantuivat, sekä mieli tuli toiveikkaammaksi, positiivisemmaksi ja kokonasuus tuntui helpommalta hallita.

-----------

" Aion jatkaa ravitsemukseen panostamista, aion keskittyä turvaamaan riittävän ja hyvän unen. Yritän päästä liikkumaan useammin kaikesta huolimatta. Jatkan rauhoittumis- ja hengitysharjoituksien tekemistä, kun tunnistan, että tilanne on stressaava tai kuormittava. Jatkan iltojen rauhoittamista.  Valmennus vahvisti ajatuksiani useista asioista kuten unen tärkeydestä kokonaisterveyteen. Valmennuksen myötä olen lisännyt myös hengitysharjoituksia ja iltojen rauhoittamista."

                          - More Me valmenuksen asiakas

 

Valmennuksen aikana tehtyjen kartoitusten mukaan valmennettavan liikunta lisääntyi  lyhyistä satunnaisista hetkistä ja pystymättömyyden tunteesta lähes päivittäiseksi (ulkoilu metsässä ja venyttely/ rauhallinen liikunta) ja liikuntaan tuli lisää iloa.

​Asiakkaan palaute valmennuksen jälkeen:

  • Metsässä hengittely on ollut itselle tärkeä ja käänteentekevä keino hallita stressiä. Jo pelkästään se, että ensimmäisen kerran harjoituksen tehtyäni mieli selkiytyi vähän, toi valtavasti toivoa ja olon, että nyt mulla on jotain, jolla taistella stressiä vastaan! Muutenkin ulkona liikkuminen ja varsinkin luonnossa oleminen tuo nykyään sekä iloa että rauhaa. Huomaan, että kaipaan luontoon usein ja mieltä kutkuttelee ajatus jostain pienestä vaelluksesta.

  • Se, että olen huomannut miten helppoa loppupeleissä on monipuolistaa omaa ruokavaliota, on tuonut uudenlaista intoa. Se, ettei rajoiteta tai karsita mitään, vaan lisätään hyvää ja värejä, on ollut ihana ja minusta myös ihanan terve ohjenuora! Ja miten helppo opettaa myös lapsille!

  • Omien hemmotteluhetkien tai oman ajan lisääminen on ollut ihana oivallus. Koska ennen en antanut itselleni lupaa siihen, ennenkuin olin saanut jotain tehtyä (vaikka siivottua). En pystynyt rentoutumaan ja nauttimaan kovinkaan helposti oikein mistään, kun tekemättömät asiat painoi mielessä. En antanut edes mahdollisuutta mukaville asioille. Tuntui, että aina ensin olisi pitänyt saada se ja se valmiiksi. Ilmanko stressasi koko ajan! Nyt yritän olla armollisempi ja näen ehkä paremmin sen, että minä ansaitsen kyllä mukavia ja rentoja asioita! Ja että ne pakolliset stressaavat asiatkin saa helpommin hoidettua, kun ajatuksen saa välillä katkeamaan niiden ympäriltä. Yritän löytää myös iloa pienistä hetkistä nykyään, esim teekupin juomisesta rauhassa.

  • Yleensäkin kaiken hyvinvointiin liittyvän saralla ajatus siitä, että vähäkin riittää, on tuonut toivoa ja innostusta sekä onnistumisen tunteita! Ja ajatus siitä, että nämä asiat on usein aika paljon omista valinnoista kiinni ja näkee ehkä nyt enemmän mahdollisuuksia valintoihin eikä valitse suorilta sitä mihin on tottunut.

  • Oli hienoa, että kaikki ohjeetkuulosti hyvin terveeltä ja neuvot oli lempeitä! Hyvää on ollut mm. se, että tämän on saanut tehdä omassa tahdissa eikä kiireellä. Ja että siitä on myös muistutettu, ettei mene hyvinvoinnin suorittamisen puolelle! Kaiken suhteen stressaantuneena hektisen arjen keskellä kaipaa juurikin lempeitä, helppoja ja helposti lähestyttäviä, terveen kuuloisia neuvoja. Niitä tällä kurssilla myös sai! Kurssin lempeys yllätti! Tuntui, että sitä juuri tarvitsin. Olen todella onnellinen, että uskalsin lähteä mukaan! "                                                       - MoreMe valmennuksen asiakas

    Valmennuksen aikana tehtyjen kartoitusten mukaan valmennettavan unen laatu parantui määrän kanssa. Elämänhallinta parantui, itseensä panostaminen lisääntyi. Ravitsemuksen monipuolisuus parantui. Liikkuminen  ja luonnossa olo lisääntyivät ja tulivat säännölliseksi, liikunta monipuolistui ja sen tuoma ilo lisääntyi huomattavasti.

More Me

More Me