More Me

Palautumisen haasteet ovat todella yleisiä, tyäikäisistä naissukupuolisista joka viides on kuormittunut ja miessukupuolisistakin 15% kokee liiallista kuormitusta.
Jos niihin ei puutu ajoissa, ollaan riskissä ajautua ylirasitustilaan, josta toipuminen voi viedä vuosia. Erilaiset ylirasitustilat ovat asia, joista niin tietoa kuin osaajia on vieläkin melko vähän. Onneksi tilanne on parantumaan päin.

Tähän valmennuskokonaisuuteen olen kasannut parhaat tietoni, taitoni ja keinoni auttamaan myös Sinua kohden palautumisen taitoja ja stressin säätelyä - tervetuloa mukaan matkalle, jolta löydät lisää Sinua. Tällä matkalla keskitymme tuomaan elämääsi lisää merkityksellisyyttä.

 

Hyödynnän valemennuksessani myös moniammattillisuutta (stressiin erikoistunut työterveyslääkäri + psykoterapeuttiopiskelija sekä pilates-ohjaaja + fysioterapeutti ovat tehneet valmennukseen materiaalia).

Valmennus on lempeä, kannustan Sinua tekemään vain sen mihin juuri nyt riität ja mikä on todella tarpeen, voimavarasi huomioiden. Olen koostanut useisiin materiaaleihin ohituskaistan uupuneen vähäisiä voimavaroja ajatellen. Sieltä löydät vielä helpompia tipsejä, miten voit lähteä purkamaan tilannettasi ja muuttamaan suunnan kohti toivomaasi, tarvitsemaasi.

Valmennan Sinua laadulla ja ammattitaidolla.

Olen palautumiseen erikoistunut liikunta-alan ammattilainen, personal trainer ja urheiluravitsemuksen asiantuntija, lisäkoulutuksia minulla on mm. psyykkisestä hyvinvoinnista  ja suolistosta sekä stressistä.
Olen uupunut itsekin, neljä kertaa. Edellinen saa jäädä viimeiseksi, sillä se eteni 2015 krooniseksi vakavaksi ylirasitustilaksi. Entiseen ei ole paluuta. Näytän myös omalla esimerkilläni, miten entisestä suorittaja-työnarkomaani-tehdään kaikki täysillä tai ei mitään -tyypistä tulee rauhaa rakastava, seesteisen tasapainoinen & maltillinen unelmien toteuttaja. Minulta saat vertaistukea ja ymmärrystä, sekä kauttani löydät samanhenkistä seuraa ihanista ihmisistä.

Voit valita valmennuksen joko itsenäisenä versiona (tuen sinua, kaikki asiakkaani saavat pääsyn suljettuun facebookin Flow program -team community -ryhmään.) tai valita yksilöllisen version, jossa saat henkilökohtaista ohjausta viikottain ja tukea juuri niin paljon kuin tarvitset.
Jos et ole ihan varma, mitä tarvitset, laitathan mulle viestiä (+358 40 547 3085 tai meilaa tästä linkistä) niin pohditaan yhdessä.

Mahdollisuus myös extra-valmennusmiitingeihin etänä, jos sua auttais, että purettais koko sun yksilöllistä tilannetta laajemmin.
Tarpeen mukaan ohjaan sinua eteenpäin, laajassa yhteistössäni on sepsiaali osaamista. Et jää yksin!

Olen suunnitellut valmennukseen hiljalleen eteneväski puolen vuoden kokonaisuudeksi - sillä muutokset vievät aikaa, kun niistä halutaan pysyviä.

Jos mietit sun yksilöllistä tilannetta, asioita, mitkä ovat johtaneet palautumisen haasteisiin tai uupumiseen aiemmin, tai siihen että olet ehkä kadottanut itsesi kaiken elämän alle, ei varmaan ole kyse viikon tai kuukauden tapahtumista, vaan isosta kokonaisuudesta. Josta on ehkä vaikea yksin itse saada otetta, mitä lähtisi purkamaan ja miten. Tarjolla on monenmoista selfhelppiä ja ympäristö tulvii kaikenlaisia neuvoja. Autan sua tunnistamaan, hyötyisitkö juuri sinä tiedosta vai keinoista.
Mitä jos keskittäisit nyt tähän, luottaisit siihen, että olen sun apuna ohjaamassa sua, ja hoidettas sut maltilla voimaan hyvin? Voit kertoa minulle,  jos kaipaat enemmän tukea ja keinoja. Autan.
Jos haluat, valmennus on saavilla myös kuukausittaisena, sitoumuksetta, voit olla sen aikaa kuin haluat.

Omasta taustastani hieman
Viimeisin 2015 eteni vakavaksi krooniseksi ylirasitustilaksi pikkuhiljaa, vaivihkaa. Olen ollut liian vaativa itselleni lapsuudesta asti. Mikään ei riittänyt - pyrin aina parempaan. Enkä koskaan saanut tyydytystä. Ja uuvutin mut. Sillä, että vaadin multa liikaa, monin tavoin. Kun kilpirauhaset ja lisämunuaiset alkoivat ongelmoida pahasti, paino nousi (todella äkkiä), maha kipuili, kehoni koitti huutaa minulle, että pysähdy ja höllää. Mutta minä kiristin tahtia, liikuin lisää, söin vähemmän, tein enemmän.
Meni vielä vuosia, että löysin aidosti tasapainon liikkumiseen, joka tuo iloa ja hyvää oloa sekä mun mielelle että sielulle ja keholle, aloin syödä riittävästi haluten ravita mun kallisarvoista kehoa ja pystyin päästämään irti suorittamisesta.

Minä, joka vielä 2014 nauraen ja hieman loukkaantuneena vastasin, että en mä tarvii sellaista, mä kyllä jaksan (pidin mua superihmisenä), kun mulle ehdotettiin et voisinko alkaa joogata ja pysähtyä, rakastan tänä päivänä joogaa ja rauhallista kiireetöntä liikettä, ja todella nautin siitä.
Jooga on mun yks lempitapa liikuttaa kehoa, luonnon lisäksi. Ennen 
harrastin vaan kovan intensiteetin lajeja, kuten crossfitiä, koska tein kaiken täysillä ja maksimoidakseni hyödyt - tottakai! Niin ja vielä äkkiä!

Minä, joka tein vielä 2015 kellon ympäri töitä ja vastasin sähköposteihin vielä puolenyön jälkeen, elin lomasta lomaan, lopetin sittenkun elämän ja aloin tehdä työstäni sellaista, että se tukee mun tapaa haluta elää. Siihen löytyi rajat, vapaus ja armollisuus. Minä riitän minulle.

Minä, joka vielä 2018 elin dieettikuplassa, olen jättänyt kehoni piiskaamisen ja rankaisemisen pois elämästäni, osaavan lääkärin, sopivan terapeutin ja oman ammattitietämykseni lisääntymisen myötä.

Paljon on muuttunut. Ja olen siitä hyvin kiitollinen.

Haluatko Sinä aloittaa kanssani muutoksen matkan kohti Sinua?

Luopua sellaisesta, joka ei enään tässä elämäsi vaiheessa ole ehkä tarpeen, ottaa tilalle jotain, mikä tuo hyvää juuri nyt ja pitkällä tähäimellä?

    - Annika

More Me - palautumisen ja stressinhallinan taitoja ja keinoja

Elämäntapahoitoa pohjautuen tutkittuun tietoon, huomioiden sinut ja kokonaisuutesi. Pieniä, mahdollisia matalan kynnyksen keinoja ja muutoksia, jotka kantavat myös tulevaisuudessa.

Läsnäoloa ja rauhoittumista, yhteyttä itseen ja Sinulle tärkeisiin asioihin. Keinoja, jotka sopivat erilaisiin elämäntilanteisiin, joista voit saada heti helpotusta (jo ensimmäinen hengitysharjoitus luonnossa on ollut toiveikkuutta herättävä, kertovat mun asiakkaat!).

Valmennus sopii palautumishaasteiden keskelle, uupumisesta toipuvalle/ uutta uupumista ennaltaehkäisevälle (ennaltaehkäisy on isossa roolissa, sillä aiemmin uupunut on herkempi uupumaan uudelleen). Tai urheilijalle, joka haluaa ehkäistä ylirasitusitilan, josta voi olla pitkä tie takaisin uuteen normaaliin. Valmennus ei tietenkään korvaa terapiaa. Valmennus sopii myös elämän merkityksellisyyden lisäämiseen.

Olen tukenasi matkallasi.

Annika Pallas_edited_edited.jpg

More Me - MINDSET
   ~ focus on you

Kaikki lähtee Sinusta. Valmennus keskittyy lisäämään psyykkistä hyvinvointia, joka on kaiken pohja sille, että me voidaan ylipäätään tehdä fiksuja valintoja itsen eteen. Autan sua löytämään lisää ymmärrystä ja myötätuntoa itseäsi & kehoasi kohtaan, lisäämään hallinnan tunnetta ehkä kaaottisenkin tilanteen keskelle. Näkemään, miten pienin teoin voit aidosti hyvää tehden vaikuttaa hyvinvointiisi. Sinä olet tärkeä <3 
Hyödynnän mm. ratkaisukeskeistä ja positiivista psykologiaa harjoituksissani, joita saat sekä videoilla että kirjallisessa muodossa.

Saat myös valmennusmateriaalia stressiin erikoistuneelta työterveyslääkäriltä, joka opiskelee kongitiivista psykoteriapiaa. Häneltä opit mm. stressin tunnistamisesta, muutoksen mahdollsitamisesta ja tekemisestä omaa suuntaasi kohden sekä stressin "hallitsemisesta" eli säätelystä.

  • matalan kynnyksen mindfulness harjoituksia alkaen 2,5min videosta. Näiden harjoitusten avulla lisäät läsnäoloa tässä hetkessä, vahvistat rauhan tunnetta ja autat kehosi hermostoa palautumisen tilaan pienin teoin hektisessäkin arjessa

  • tietoiskut + keinoja mindfulnessista, jota voit tehdä niin monella tapaa, sun elämään soveltuen

  • hyvinvointipalaverit itsesi kanssa auttavat sua ohjaamaan suuntaasi sinne minne sinä tunnet tarvetta juuri nyt, tuomaan lisää merkityksellisyyttä elämääni, vahvistaen hyvää, jota jo teet, jota sinussa jo on. nämä auttavat sekä kirkastamaan suuntaasi että toimivat fiksun itsereflektoinnin apuna.

  • saat keinoja mm. levon sallimiseen, ajastusten suuntaamiseen, fksuun itsepuheeseen ja itseluottamuksen kehittämiseen

P5040931.JPG

More Me - MOVEMENT
   ~ liikunta joka tuo hyvää, eikä vie

Valmennuksen ajan autan Sinua selvittämään, minkälainen liikunta sopii juurin Sinun yksilöllisen tilanteesi. Niin, että liikunta tuo, on voimavara joka tuo hyvää ja kasvattaa kehosi yksilöllistä palautumisen kapasiteettia - Sinun tapaasi.

  • lyhyet liikehetkivideot ovat juuri sellaisia, joiden avulla saat ne soljumaan mukaan elämääsi pysyvästi - nämä on mitoitettu niin, että tekevät hyvää uupuneellekin keholle ja mielelle. Ja että jaksaisit ja ehtisit toistaa niitä.
    On 7min iltarentoutus, rentouttava keho-mieli yhteyttä vahvistava 20min flow, hyvän olon flow-liikehetki, 30min pilates (pilatesohjaajan ja fysioterpapeutin ohjaamana) jne... Taatusti jotain, mistä sinä saat paljon hyvää.

  • tietoiskut + keinoja liikunnasta ylikuormittuneena, urheilijan ylikuormituksesta, kevennetystä liikunnasta, peruskuntoilusta

P2120208.JPG

More Me - NUTRITION
 ~ riittävästi ravintoa ja rakennuspalikoita, joilla kehollasi on edellytykset voida
      hyvin + suoliston huomiointi

Valmennuksesani keskitytään ravitsemaan kehoa ja Sinua riittävän monipuolisesti. Monesti stressi tuo mukanaan vatsavaivoja, jonka vuoksi taas ruokailu saattaa tahattomasti kaventua. Ruokavalion kaventuminen taas tekee lisää hallaa suolistolle, ja päästään oravanpyörään, josta voi olla vaikea astua itse ulos. Stressi voi myös tuoda mukanaan muutoksia kehonkoostumukseen - moni rajoittaa ruokailuaan, joka taas estää jo pienissäkin määrin laadukkaan unen, häiritsee kehon normaaleja syömiseen liittyviä hormoneja, heikentää palautumista. ja estää kehon korjautumisen.

  • uneen laatua ravitsemuksella - tietoisku ja keinoja (sis. ohituskaista vähäisille voimavaroille)

  • tietoa ja keinoja: fiksu ravitsemusuhde - mikä se on, miten sitä tuetaan, miten suunnata omaa toimintaa kohden sitä, palautumista tukien

  • ravitsemuksen riittävyys, miksi stressaavassa elämänvaiheessa tai palautumisen haasteissa ruokailua ei ole fiksua rajoittaa

  • sallivaa ruokailua, ajatusmalleja ja kehon tarpeiden tunnistamista

  • kehoa ja mieltä ravitseva ruokailu, jossa focus on vähentämisen sijaan lisäämisessä ja laajentamisessa. Kasvispainotteiseen ruokailuun tipsejä, hyvinvoivaan suolistoon ohjaava harjoitus 

Voit tulla mukaan sitoumuksetta tai puoleksi vuodeksi - aivan mikä on sulle mieluisinta. Jos tulet mukaan puoleksi vuodeksi ja toivoisit pidempää käyttöoikeutta, laita viestiä, onnistuu!

Valmennus on laadukkaalla verkkovalmennusalustalla.

Sisältää livet x 2 (facebookissa, jäävät tallenteiksi)
Toinen käsittelee unelmia ja elämän merkityksellisyyttä ja toiseen saat toivoa aiheita ja sisältöä. Aikaa kysymyksille ja pohdinnalle!

Mukaan pienryhmän vapaille paikoille pääsee aina kuukauden ensimmäisenä maanantaina. Otan valmennukseeni vain 6 hlöä kerrallaan taatakseni yksilöllisyyden ja sen huomioinnin.

H I N N A T

1kk 49€
TAI

6kk 294

Upgreidaa: MoreME yksilöllinen valmennus
sisältää 30min valmennusmiitingin etänä per kuukausi
+ valmentajan tuen whasapilla
+ focusointi toivomiisi aiheisiin
1kk: 109€
TAI
6kk: 99€

ASIAKASPALAUTTEITA

" Valmennuksesta ja etenkin "stressitohtorin" tehtävistä sain vahvistuksen omille ajatuksilleni ja ymmärsin entistä paremmin, mihin suuntaan oli mentävä. Jatkossa ajattelin ottaa tavaksi mindsetin tekemisen tietyin väliajoin. Elämässäni on kokonaisuutena isoja haasteita, mutta viime ajat keskityin unen määrän ja laadun parantamiseen ja vireystilan laskemiseen. Valmennuksessa hyvää oli mindsetit ja se, että kannustit keskustelemaan ja avautumaan." 

~

" Oli hienoa, että kaikki ohjeetkuulosti hyvin terveeltä ja neuvot oli lempeitä! Hyvää on ollut mm. se, että tämän on saanut tehdä omassa tahdissa eikä kiireellä. Ja että siitä on myös muistutettu, ettei mene hyvinvoinnin suorittamisen puolelle! Kaiken suhteen stressaantuneena hektisen arjen keskellä kaipaa juurikin lempeitä, helppoja ja helposti lähestyttäviä, terveen kuuloisia neuvoja. Niitä tällä kurssilla myös sai! Kurssin lempeys yllätti! Tuntui, että sitä juuri tarvitsin. Olen todella onnellinen, että uskalsin lähteä mukaan! " 

"Metsässä hengittely on ollut itselle tärkeä ja käänteentekevä keino hallita stressiä. Jo pelkästään se, että ensimmäisen kerran harjoituksen tehtyäni mieli selkiytyi vähän, toi valtavasti toivoa ja olon, että nyt mulla on jotain, jolla taistella stressiä vastaan! Muutenkin ulkona liikkuminen ja varsinkin luonnossa oleminen tuo nykyään sekä iloa että rauhaa. Huomaan, että kaipaan luontoon usein ja mieltä kutkuttelee ajatus jostain pienestä vaelluksesta. olen huomannut miten helppoa loppupeleissä on monipuolistaa omaa ruokavaliota, on tuonut uudenlaista intoa. Se, ettei rajoiteta tai karsita mitään, vaan lisätään hyvää ja värejä, on ollut ihana ja minusta myös ihanan terve ohjenuora! Ja helppo opettaa myös lapsille!"

~

"Yleensäkin kaiken hyvinvointiin liittyvän saralla ajatus siitä, että vähäkin riittää, on tuonut toivoa ja innostusta sekä onnistumisen tunteita! Ja ajatus siitä, että nämä asiat on usein aika paljon omista valinnoista kiinni ja näkee ehkä nyt enemmän mahdollisuuksia valintoihin eikä valitse suorilta sitä mihin on tottunut."

" Aion jatkaa ravitsemukseen panostamista, aion keskittyä turvaamaan riittävän ja hyvän unen. Yritän päästä liikkumaan useammin kaikesta huolimatta. Jatkan rauhoittumis- ja hengitysharjoituksien tekemistä, kun tunnistan, että tilanne on stressaava tai kuormittava. Jatkan iltojen rauhoittamista.  Valmennus vahvisti ajatuksiani useista asioista kuten unen tärkeydestä kokonaisterveyteen. Valmennuksen myötä olen lisännyt myös hengitysharjoituksia ja iltojen rauhoittamista."

~

"Omien hemmotteluhetkien tai oman ajan lisääminen on ollut ihana oivallus. Koska ennen en antanut itselleni lupaa siihen, ennenkuin olin saanut jotain tehtyä (vaikka siivottua). En pystynyt rentoutumaan ja nauttimaan kovinkaan helposti oikein mistään, kun tekemättömät asiat painoi mielessä. En antanut edes mahdollisuutta mukaville asioille. Tuntui, että aina ensin olisi pitänyt saada se ja se valmiiksi. Ilmanko stressasi koko ajan! Nyt yritän olla armollisempi ja näen ehkä paremmin sen, että minä ansaitsen kyllä mukavia ja rentoja asioita! Ja että ne pakolliset stressaavat asiatkin saa helpommin hoidettua, kun ajatuksen saa välillä katkeamaan niiden ympäriltä. Yritän löytää myös iloa pienistä hetkistä nykyään, esim teekupin juomisesta rauhassa."