balance

Ravintovalmennus 5 hlö pienryhmässä

Urheilija

Pienryhmässa valmennukseni on hyvin yksilöllistä. Valmennus on lajispesifiä ja rakentuu sen mukaan mitä sinä tarvitset.

 Urheilijoille, jotka kilpailevat tai tähtäävät kilpailuihin (esim. crosfitttaajat, uimarit, kamppailulajit, painonnostajat...).

 

Tehdään asiat sinun parhaaksi, tarvittaessa tai halutessasi juttelen myös valmentajasi kanssa.

 

Jos olet alaikäinen, vinkkaa sun vanhemmalle, niin sovitaan soitto-aika heidän kanssa, olethan yli 15v.

Kuvassa @miiramari

Kuva: @hingane 

Miikku tempaus.jpg

Aktiiviliikkuja

Sopii myös tavoitteellisille liikujalle, joilla liikuntamäärät ovat melko suuria ja harrastaminen on niin sanotusti tavoitteellista.

Pienryhmässä valmennukseni on takuulla yksilöllistä, joten päästään kiinnittämään huomio just siihen, mitä sä tarviit.

Sopii esim. corossfittaajalle, jalkapalloilijalle, uimarille... Annan ohjeistusta lajispesifisti ja henkilökohtaisesti kuukausittain yleisen teeman lisäksi.

Kuvassa @miiramari

Kuva: @hingane 

Miikku uinti.jpg

BALANCE online

YKSILÖLLISTÄ VALMENNUSTA PIENRYHMÄSSÄ

 

Tavoitteet ovat yksilöllisiä, valmennuksessa on paljon henkilökohtaista asiaa, juuri sinulle suunnattuna.

BALANCE on valmennus, joka etenee vaiheittan tukemaan urheilua. Nyt sinulla on mahdollisuus löytää tasapaino ravitsemukseen, joka auttaa sinua urheiljana eteenpäin. Laadukkaan ja monipuolisen ravinnon avulla lisätään suorituskykyä, vaikutetaan kilpailumenestykseen ja energioihin, porannetaan palautumista, säästetään tai kehitetään lihasmassaa yms.

Terveys ja suorituskyky ei tule purkista tai löydy hyllystä, avain on perusravitsemuksessa. 

KOKONAISVALTAISTA HYVINVOINTIA JA TERVEYTTÄ RAVITSEMUKSEN AVULLA

Riittävästi laadukasta (pääsääntöisesti, aktiivinen urheilja tarvitsee täydennystä myös ei niin laadukkausta aineksista) ja monipuolista ruokaa auttaa saavuttamaan lisää suorituskykyä ja säilyttämään energiat, välttämään sairastelut ja vammat.

Maximoidaan harjoittelun laatu ja suorituskyky ravinnon avulla. Tavoitellaan terveitä ja tehokkaita harjoituspäiviä ja -jaksoja. Tehostetaan palautumista ja parannetaan sitä.

KUUKAUSITTAINEN TEEMA

 

Sen lisäksi, että keskitytään niihin sun omiin tavoittesiin henkilökohtaisesti, taustalla kulkee vahvana punaisena lankana kuukausittaiset teemat, joista urheilija hyötyy ja oppii, meidän tavoitehan on tehdä mut tarpeettomaksi sulle, ja opettaa sua itsenäiseksi, eikö :)?

Alkuun kartoitamme tilanteesi ja annan ohjeita, joilla pääset etenemään kohti tavoittetasi. Sisältää 30min henkilökohtaisen valmennusajan videopuhelulla. Jokaisessa kuussa on aina mukana myös henkilökohtainen osuus.

EI SITOUTUMISTA

Valmennukseen voit tulla niin pitkäksi aikaa kun haluat ilman sitoumusta. Kerrot vain minulle ennen kuun 15 pvää jos et halua jatkaa seuraavaan kuukauteen. Voit tulla takaisin jos/ kun tilanteesi muuttuu, esim. kilpailut lähestyvät, aloitat peruskuntokauden, harjoittelunmäärä kasvaa tms. Suosittelen kuitenkin tapauskohtaisesti panostamaan pysyvien muutoksien ja kehittymisen kannalta 3-6kk valmennusjaksoon. (Joskus jopa pidempään - riippuen tilanteestasi).

Monipuolisen, riittävän ja laadukkaan ravitsemuksen avulla voit vaikuttaa!

 

1. NÄITÄ EI SAA PURKISTA EIKÄ HYLLYSTÄ

Suorituskyky, energia, jaksaminen, kehitys, terveys yms., niitä ei voi ostaa purkista tai löydä kaupan lisäravinnehyllystä.

Avain näihin on perusravitsemuksessa, joka on laadukasta, monipuolista ja riittävää.

Otetaan nämä haltuun ja laitetaan hyvä kokonaisuus sulle pakettiin!

2. TEHOT TREENISSÄ TAI KISOISSA

Saat enemmän tehoja irti sinusta ja lisää energiaa niin harjoitteluissa kuin kilpailuissa. Kun kiinnitetään huomio kilpailuja edeltävään ravitsemukseen, tai kilpailupäivän/ päivien, voidaan saada iso mahdollisuus parantaa kilpailussa menestymistä!

Huomioidaan koko kausi ja se, minkälaista harjoittelu nyt on.

Tehot treenissä -> parempi kehitys harjoituskaudella -> kisoissa hyvät energiat.

KATSO CrossFit -urheilija Miira Mari Muukkosen kilpailujen jälkeinen palaute tästä.

3. SUORITUSKYVYN YLLÄPITO

Ravitsemuksella voidaan vaikuttaa suorituskykyyn (esim. tehoihin tai kestävyyteen) hyvin paljon. Samoin nesteytyksellä. Opit myös tästä lisää.

Esim. pitkissä treeneissä (yli 75-90min),

jos on 2 treeniä/ pvä,

kilpailutilanteissa,

kovalla-/ kehittävällä-/peruskuntokaudella...

4. KEHITTYMINEN on mahdollista aina + mindset

Optimaalinen kehitys vaatii myös mentaalipuolta, uuden oppimista, positiivista asennetta, onnistumisten huomaamista, itsevarmuuden kehittymistä yms.

Mä autan sua. Keskitytään asioihin jotka tuo sulle kehitystä.

Saat ohjeita myös palautumisen asioista ja unesta.

Mä olen käynyt kesällä avoimessa yliopistossa lisäkursseja myös liittyen muutoskykyyn ja sen psykologiaan (resilienssi),ja tottahan mun yliopiston koulutuksessa käsitellään paljon urheilijan psyykkistä hyvinvointia. 

5. OPIT UUSIA TAPOJA, MALLEJA, AJATUKSIA, VINKKEJÄ

Ohjeistukset myös lajispesifisti ja henkilökohtaistuksella.

Oikeanlaisilla valinnoilla voidaan vaikuttaa myös esim. optimoimaan kehonkoostumusta. Mun kans sitten pitäydytään terveyttä edistävässä ravitsemuksessa, joka kantaa pitkään! Ei kieltolistoja tai ihmedieettejä. Keskitytään tuomaan lisää tai hieman vaihtamaan yms.

Sun tavoite voi olla myös lihasmassan lisääminen tai paremmat voimatasot. 

Lisää kestävyyttä? Tai ihan estää vammat tai loukkaantumiset / ylikunto?
Terveydelliset syyt? Parempi kestävyys? Palautuminen?

Tervetuloa mukaan innostavaan ja

ammattitaitoiseen valmennukseeni!

BALANCE

49€/KK

  • Valmennusalustana on suljettu ryhmä facebookissa.
     

  • Saat valmennusmateriaalia tai ohjeistusta kuukausittain sekä vain sinua varten että ryhmään. Voit opiskella niitä silloin kun sinulle sopii ja omaa tahtiasi, niin että tavoista tulee pysyviä.  Materiaalissa panostan henkilökohtaisuuteen ja hyödynnän ammattiosaamistani (personal trainer, liikunta-alan ammattilainen, useiden vuosien työkokemus), tutkittua tietoa urheiluravitsemuksesta (yliopisto: urheiluravitsemuksen perusteet ja muut lisäkurssit) ja ravitsemussuosituksia. Saat videomateriaalia, pdf-materiaalia kirjallisesti yms. joista osan voit ladata omaan käyttöösi ja palata niihin myöhemmin. Voit keskustella halutessasi aiheista.
     

  • Kuukausittain vaihtuva teema ja sisältö, johon osallistujat saavat vaikuttaa. Kuukauden teemoissa mm. urheiluravitsemuksen perusoppi, ravitsemuksen laatu,  palautuminen, suorituskyky,
    harjoittelun yms. tukeminen, One by One (jokainen saa oman 30min ajan videopalaveriin), online-webinaarit ja tietoiskut, toiminnallinen kuukausi (vinkkejä ja reseptejä helposti, edullisesti ja terveellisesti), terveyden tukeminen, ravitsemuksen monipuolistamisen keinot ja vinkit... Yms.
     

  • Saat myös valmentajan henkilökohtaisen etätuen, voit kysyä ja kertoa aivan niinkuin sinusta tuntuu hyvälle. Ryhmässä vallitsee luottamus ja avoin ilmapiiri. Pääsäänöisesti pyrin vastaamaan ryhmän seinän viesteihin kerran päivässä arkisin 11-17 välillä, pieniä poikkeuksia voi olla, näistä ilmoitan aina etukäteen.
     

  • Saat vertaistukea ja avointa & luottamuksellista keskutelua haluessasi myös valmennuksessa muiden pienryhmään osallistujien kanssa. Meillä on säännöt luottamuksellisuudesta (ja siitä ettei mitään materiaalia saa jakaa muualle). Voit osallistua ryhmässä keskusteluihin, jos haluat, tämä ei ole pakollista.
     

  • Voit myös laittaa viestiä vain minulle vaikkapa maililla, jos asia on arkaluonteinen, niin pystyn auttamaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Ilmoittaudu (ja saa kysyä lisää)
laittamalla mulle DM ig:ssä @annikamyllykoski tai

meilaa annika.myllykoski@outlook.com

VALMENNUKSEN ILMOITTAUTUMINEN AUKI AINA KUUKAUDEN

ENSIMMÄISEN VIIKON, kysy onko paikkoja vapaana!

 

Sinä olet yksilö. Valmennuksessani saat yksilöllistä

ja laadukasta ohjausta kohti tavoitteitasi.

- COACH Annika M. -

Palaute

" Kiitos Annika hyvästä valmennuksesta. Tää oli nimenomaan henkilökohtaista valmennusta, pienryhmässä, mistä iso hatun nosto.👒

Kyllä sen jäljen näkee, kun jotain asiaa tekee intohimolla ja taidolla. 

 

Mulle henkilökohtaisesti oli suuri apu se, että alussa kirjattiin kaikki ylös, jonka pohjalta käytiin yhdessä ne asiat läpi, sillä se avasi silmiä omaan tekemiseen ja paljon. Nyt ymmärrän taas paremmin, kuinka paljon sitä ruokaa saa ja pitää oikeesti syödä. Löysin myös avullasi tietynlaisen rentouden näihin ruokahommiin, mikä on ollut vähän kadoksissa.. Enkä tarkota nyt rentoudella välinpitämättömyyttä, vaan enemmänkin sen ison kuvan näkemistä, eikä niinkään niitä lillukanvarsia ja turhaa stressaamista, mihin joskus meinaa sortua. 

 

Tykkäsin siitä, että tää valmennus oli enemmän sellainen herättävä ja neuvoa antava niihin omiin ”ongelmiin”, eikä niin että tässä lapullinen ohjeita sulle ja sadalle muulle, noudata orjallisesti, ole hyvä😅 

 

Kiitos siis tuhannesti tästä, voin kyllä lämpimästi suositella tätä valmennusta ja sua ravintovalmentajana.🙏🏽💛 "

      - BALANCE valmennettava

                      kesäkuussa 2020

Palaute

"Lähdin valmennukseen sen takia, että saa perus syömiseen lisää hyviä juttuja; säännöllisyys, ennakointi, monipuolisuus yms. Vuorotyötä tekevällä kaikki toi alkoi taas lipsua ja paljon mentiin sieltä mistä helpoiten pääsi. Ruoka oli pääsääntöisesti hyvää, mutta pientä hienosäätöä vailla.

Kesken valmennuksen tuli myös kuvioihin liian kauan tauolla ollut rakas harrastus, jalkapallo ja treeni vähän muuttui, huomioitiin tämä.

 

Tässä valmennuksessa ehdottomasti parasta on ollut videopuhelu Annikan kanssa, missä katsottiin pienelle ajalle tavoitteet. Pohdittiin yhdessä miten ne saavutetaan ja sain siihen myös käytännön esimerkkejä.

Olen saanut myös apua ruokailun suhteen harrastuksen muuttumisen myötä.

Ei ole sellainen "olet ohjeet saanut, koita pärjätä" - valmennus.

Olen saanut tästä paljon hyviä juttuja arkeen ja tavoitteita saavutettua; kehon koostumus (jouduin ostamaan uusia housuja kun edelliset alko tippumaan päältä), ennakointi, värikkyys, rasvan laatu ja määrä, muutenkin määrät, jotka sopii mulle; lautasmalli on ollu apuna hahmottamisessa, se on toiminut. Lisätty kuitua ja vaihdettu laadukkaimpia lähteitä.

Kohta asetetaan uudet tavoitteet ja sitten niitä kohti.

   - BALANCE valmennettava
                   elokuussa 2020 

Palaute

"Hauskaa tässä on se, että näiden kisojen aikana ja jälkeen mun energiatasot oli aivan eri sfääreillä ja jaksoin kaksi päivää painaa paremmin, ku olisin ikinä uskonut!

Ensinäkin kiitos Annika ihan tosi paljon kaikesta avusta ja neuvoista, ne oli kultaakin arvokkaampia. Oli siis tosi hyvä, että muistutit mua tärkeistä asioista mitä kannattaa huomioida ja neuvoit miten saan energiaa koneeseen, niin edeltävinä kuin kisapäivinäkin. Sen avulla en stressannut kisoissa syömisistä niin paljon!

Kahden päivän aikana lajeja oli yhteensä 7, kun taas pienemmissä yhden päivän salikisoissa missä oon pari kertaa aikasemmin ollut, on niitä ollut 3. Lajit oli myös todella erilaisia ja  haastavia. Kaikinpuolin joka osa-alueelta katsottuna nää kisat oli enemmän kuluttavia.

Oli kiva jumpata, kun oli energiaa ihan eri lailla! Niillä ohjeilla ja vinkeillä mitä sulta sain, jaksoin lauantainkin painaa, vaikka untakaan ei ollut kun n.2-3h takana tai "kunnon ruoka maistunut".

Fyysistä kisakrapulaa ei juurikaan tullut, muuten kun armoton väsymys ja kipeät lihakset, mutta sellaista pahaa nestehukka tuntemusta ei tällä kertaa ollut.

Nyt alkaa jo pikkuhiljaa oppimaan, että mitkä on sellaisia ruokia mitä kannattaa painottaa noina päivinä ja mikä uppoaa, niin osaa  taas vähän paremmin suunnitella ja toteuttaa näitä hommia ens kerralla☺️! "

    - BALANCE valmennettava

                    elokuussa 2020

Kuvassa @miiramari

Kuva: @pekkavaliniemi

Kilpailut: @turuntuomiopaiva

© 2020 Annika Myllykoski. Kaikki oikeudet pidätetään.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now